lördag, maj 31, 2008

Slit å släp

Efter att ha pimplat rosévin med tillhörande fylla igår var jag inte överlycklig när gummipappan ringde och väckte mig halv nio i morse.
Nu skulle det minsann slängas skräp från barndomshemmet.


Med vattenflaskan i högsta hugg gick jag och ryckte i grejer lite här och där och sen var bilen fullpackad.

Avfärd mot återvinningen för dumpning av skräp. Alltså...jag tycker nog dom kunde styrt om den här röjningen till en svalare dag. Vill ju sola!

Som jag redan på förhand listat ut har mammas öppningsreplik varje gång hon öppnat munnen idag varit: vill du ha den här...

Standardsvaret var nej. Men förutom frysboxen jag skulle få bad jag faktiskt att få en insektsdräpare som ser ut som ett tennisrack.

Mitt i röran började det tjafsas om några gamla täcken som A ville slänga och B ville spara. Då orkade jag inte höra och gick ut och tjurade som ett barn den halvtimma det tog innan saken var ur världen.
Som en liten sur unge ropade jag också till dom att jag skulle minsann gå hem (13km) om dom inte gav sig.

Tycker faktiskt lite synd om Stora Brorsan eftersom han jobbat ett förmiddagsskift i värmen och nu får det tveksamt hedersamma uppdraget att "skruva ner lampor och sånt".

Fick med mig matpengar också eftersom det skulle ätas skräpmat när jag åkt hem. Får nog bli nåt skräp innan fotbollen sen.
Ska givetvis ner och visa upp mina lösbröst igen.

Ne, nu blir det playa del Bossåsen för min del.
Önskar dock att jag hade en riktig Hollywood pool just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sist jag kollade var för 5 år sen o då fanns det inte haha:) Längesen iofs då..
Tack :) Jag gillar den verkligen hihi, liten skit tattoo men den är cute!