torsdag, maj 01, 2008

Han hade inte allt


Har tillbringat större delen av dagen tillsammans med Mannen som har allt.
Idag visade det sig dock att han faktiskt saknar vissa saker. Gråtande ringde han och bad att få låna min bil. Han mekade med sin och nu var det visst något verktyg som felade.

Kan ni tänka er mannen som har allt har inte en megastor jättebauta...eh...såndär....hm...som man tar bort bultar med.

Givetvis fick han låna bilen. Hade förväntat mig några flisiga kommentarer om min otroligt opigga bil, men tydligen var han så tacksam över att få låna den så han teg. Eller så var det på grund av omtanke om mig. Drack ju öl igår så jag har inte riktigt varit på hugget idag.

Tyvärr gick det inte riktigt som mannen hade tänkt sig och till råga på allt hade han sönder ett av verktygen han lånade. Jag tyckte ärligt talat riktigt synd om honom. Finns väl ingenting som är så odugligt som strulande bilar. Tråkigt är det. Tid tar det. Och dyrt som fan!
Lite imponerad blev jag i alla fall. Hade, med tanke på mannens temprament, förväntat mig minst en buckla på bilen men tji fick jag.

Har varit på affären och inhandlat diverse läckerheter. Blir en soffkväll ikväll. Ska titta på Yrrol och trycka lite onyttigheter - gôtt!

Är ledig i morron också så då blir det shopping för hela slanten. Jag och sonen. Ska bli kul å äntligen få handla lite. Käka ute å bara va ett tag.
Måste komma ihåg att svänga förbi godisaffären där de har supergoda lakritsar i form av en "Manneken-Pis". Och ja Blancken, du kommer få en påse du med: LAKK-RITTS!
Höll på å bli fast i biltvätten förut också, men det är en annan historia...

3 kommentarer:

Anonym sa...

hmm....lite impad av mig själv idag faktiskt. MÅSTE köpa mig en jävla gasbrännare nu. Pinsamt att inte klara av att värma ngt juh...annras är jag kung på friktionsvärme

C.Nilsson sa...

jag fryyser *lägger huvet på sned och klipper med ögonfransarna*

Anonym sa...

Blancken: Jag väntar ivrigt på att få tömma godispåsen!