lördag, maj 03, 2008

Riktigt gammal kärring

Jag fortsätter att störa mig på de lokala journalisternas sätt att uttrycka sig i morgonblaskorna. De där underbara små tidningsankorna som ploppar upp med jämna mellanrum. Eller så är det inga ankor. Det kanske helt enkelt bara är jag som är en surkärring som stör mig på det mesta.

I brist på färsk morrontidning ramlade jag i morse över en som har några dagar på nacken.

En artikel handlade om någon grupp inom Svenska kyrkan som hade gjort någon utställning om Selma Lagerlöf.
Ingressen inleds: "I höst skulle den folkkära författarinnan Selma Lagerlöf fyllt 150 år"

Jasså skulle hon verkligen det? Fyllt 150 år om hon levt?

Nä, kyss mig i arslet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja men den är ju bara föör bra Ice age.. Kollade på den igår också! :) haha.. Sid är ju skön! Haft en bra helg?