onsdag, maj 21, 2008

Hallå?

Det måste ha varit ett överintelligent geni som skapade Excel. Visst är det väl ett toppenprogram, men vilket jävla mönster! Rutor, rutor, rutor och rutor.

Mitt "lilla" strukturprojekt på jobbet har nu inneburit att jag suttit och stirrat på excel ark under två hela arbetsdagar. Nu ser jag rutmönster så fort jag sluter mina blå. Ger mig fasen på att gräsmattan får samma mönster om jag ger mig ut och klipper den nu.

Vaknade 5 i morse av att telefonen ringde. Stora Brorsan stod det på displayen - han som aldrig ringer.
Lyfter luren och hör honom dra någon ramsa om att han är på G, sen bryter det.

Ringer upp broder och frågar vad han håller på med, varpå han (i stort sett) svarar ingenting. (han har som vanligt försovit sig)
Berättar som det är att han ringt upp mig och bla bla bla, men det vill han inte kännas vid att han gjort.

Får väl göra som han sa: Tacka Telia.
Äntligen har de kommit med en tjänst för busringning där man inte ens behöver lyfta luren själv - de gör det åt dig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mer synd om mej, du har iallafall en telefon som funkar =)

Anonym sa...

Haha, min basröst är faktiskt grym! Skulle va kul o se hur ni bor nån dag faktiskt =)