söndag, maj 04, 2008

Pinnen är kastad

För ett par timmar sedan ägde årets kubbpremiär rum. Alltså den riktiga premiären. Inte att förväxla med skitspelet som gick av stapeln en kall februarinatt.

Och vem ska man spela med om inte Mannen som har allt. Han är lika barnsligt förtjust i kubb som jag är. Problemet med honom är att han går omkring med någon slags falsk förvissning om att just han är den ende sanna kubbmästaren.

Idag hade han även den dåliga smaken att håna mig för att jag varit ute och "fjortis-festat", som han uttryckte det, och därmed var jag helt ur slag idag. Men det kan jag ta. Förstår att Mannen är avundsjuk för själv står han ju med den ena foten i graven.

Hur som helst så slog han mig den jäveln! Ja, i kubb alltså, spöa upp mig är han alldeles för långsam och klen för att lyckas med.
Lycklig som ett barn på julafton var han Mannen. Dansade och gjorde sig till på gräsmattan. Försökte rulla med höfterna som Elvis Presley.

Jag var tvungen att yrka på en returmatch som jag givetvis vann.

Sista och avgörande matchen (för idag) slog han mig igen!

Som förstapris erbjöd jag honom en middag, min kropp och diverse sexuella tjänster, men tyvärr så avböjde han (gay?) Mannen ville inget hellre än att bli omnämnd i min blogg som den enda sanna mästaren i kubb.
Så nu har jag gjort det. Och jag unnar honom denna vinsten, jag gör verkligen det. Antagligen för att jag inte är riktigt på alerten idag för jag hatar att förlora!

Men en sak är säker: Säsongen har bara börjat..

1 kommentar:

Anonym sa...

*ler bara ler*....THE CHAMP!!!!