måndag, maj 26, 2008

Alla heter Glenn i Göteborg

Så var det då dags för barndomshemmet att byta ägare.
70-tals villan i tegel, egenhändigt murad av farfar.

Ja, Farsan ska ju ha varit med och byggt, men med den vetskap jag har om min Far idag, kan jag nog inte tänka mig att han fick vara mer än hantlangare.
Tummen mitt i näven lär han väl haft redan då.

Trodde faktiskt det skulle kännas lite konstigt, men det gör det inte. Har nog vuxit ifrån det där hemmet för längesen.

Nu återstår bara att tömma allt och tacka nej till allt gammalt skit som morsan vill pracka på en.

Det enda jag egentligen skulle vilja ha är garderobsdörren som jag egenhändigt tapetserat med bilder av...GLENN HYSÉN!

Oj, oj, oj, det var tonårskärlek på högsta nivå det. Trots att han nästan var 30 år och hade grått hår! Men han var en riktig man tyckte jag och jag var nog kär i honom på det sätt bara en tonårstjej kan vara kär.

Men jag tror nog att jag lämnar dörren åt sitt öde.

Hysén har ju blivit gubbig han med till slut.

Och de riktiga män i, numera, lämplig ålder har även de fått gråa hår.

Inga kommentarer: