tisdag, maj 27, 2008

Energy

Det har briserat en bomb härhemma.

Har varit och storhandlat.
Massor med grejer att stoppa in i frysen.
Massor med grejer in i kylskåpet.
Massor med grejer in i skafferiet.

Massor av gammalt skit som måste rensas ur både kylskåp och skafferi.
Men ojdå, knäckebrödsmulor i hela skafferiet.
Fram med dammsugaren.
Suga, suga, torka, torka. Effektivt och med sprudlande energi.
In med alla grejer och sen...

Vänder mig om och upptäcker att okänd terrororganisation, vid ett obevakat ögonblick, smugit sig in i mitt kök och smällt en ljudlös bomb över diskbänken.
Glas, tallrikar, bestick och bunkar i en enda röra på diskbänken.

Knyter ihop soppåsarna och går ut till soptunnan.
Går in i köket och fyller en jättevattenkanna och går ut och vattnar blommorna.
Stannar till och ser på TV en stund på vägen tillbaks till köket.
Reser mig från soffan och passerar datorn på väg till köket.

Jag vet vad jag måste göra, men jag har tappat energin.
Kanske den är med Hizbollahterroristerna i Beirut.
Kanske rann den ut med blomvattnet.
Kanske den ligger bakom kuddarna i soffan.
Kanske sitter den framför datorn.

Kanske den kommer fram i morron igen...

Inga kommentarer: