tisdag, juni 30, 2009

Tillägg till förra inlägget

Givetvis är det uteslutet att bygga en utomhusdusch när man har en sån granne som jag. En riktig såndär "redibyx" som vi säger. Kan allt, vet allt, bäst på allt.

Jag vet, från säkra källor, att han har totalkoll på vad som händer och inte händer härhemma hos mig. Givetvis är det ingenting som jag tar någon hänsyn till, men det retar mig något så otroligt att han inte bara kan sköta sitt.

Så nu i helgen, efter att jag bott här i fem år, så flyttar han helt plötsligt sina trädgårdsmöbler så de står exakt bakom min med endast en liten häck som avskiljare. Turligt nog är den ganska hög, men vafan är det för jävla tilltag?! Är det inte mer normalt att man vill sitta ifred utan insyn?

Men det förstås. Han har ju bara sisådär en 1000 kvadratmeter att placera trädgårdsgruppen på och det måste ju vara otroligt svårt att bestämma sig när man helt plötsligt får för sig å nasa runt på gården med dom som en annan tattare.
Jag har haft min på samma ställe sen jag flyttade in. Dels för att det är som en liten berså och dels för att det är det enda stället jag har skugga på.

Men nu jävlar är det slutsuttet! Demonstrativt tänker jag flytta möblerna när han står där och glor med sina nyfikna grodögon.

Och ja, det är fortfarande 27,4 grader, vilket betyder att luften står still.

4 kommentarer:

Fröken Källgren sa...

Jag är snart hos dej...då jävlar trappar vi upp kriget =)
Puss

Fröken Källgren sa...

Klart att du skulle va den första å kommentera på min nya blobb =)
PUSS

Mange B sa...

Ha ha ha, sikka typer det finns, nu slipper jag sånt här och det är jag glad för! Hade jag haft en granne som flyttade runt för att få veta mer, då hade det hänt saker i det Bauerska residenset skall du tro :-)!

Lycka till med flyttningen!

Jen sa...

Ha ha ha!(ursäkta hånskrattet...) Vilken trist jä-el! :/
Med tanke på att jag bor i lght så tänkte jag säga att jag slipper sådant.
Men icke!
Tanten på balkongen bredvid är för jämnan ute och solar sin runda mage,
ingen vacker syn,
och det finns ingen vägg som skiljer balkongerna åt...-mutter-
Därmed har jag införskaffat en humle som ska få växa på en spalje,
och på så sätt åtminstonde slippa se hennes tryne (eller sladdriga mage..)
:P