fredag, juni 05, 2009

Det snurrar

Sitter här och väntar in sonen som (enligt rapporter) haft en underbar dag på Liseberg.
Meningen var ju att jag skulle varit med, men med yran som råder på min arbetsplats var det bara att välja mellan ledigt eller jobb hela helgen.
Men Göteborg står ju kvar och vi har en hel sommar framför oss som är helt oplanerad...

Har rivit och brôtat bland gamla papper härhemma och när jag hittade ritningarna på huset och lagfarten och andra viktiga saker så började jag fundera på om man kanske inte skulle ha såna grejer i ett bankfack.

Inte fasen skulle jag ta med mig den pärmen om det skulle börja brinna. Nä, då skulle nog alla foton undsättas och sen...sen skulle jag inte kunna bestämma mig för något mer. Papper skulle dock aldrig komma upp i min hjärna.
Vad skulle ni rädda? Förutom familjen och husdjuren.

Hur som helst så är det dock nog rätt så bra att ha såna grejer kvar. Till exempel när jag ska sälja mitt hus till Jen. Alternativt skänker jag bort det nästa år när jag blivit miljonär.

Har varit mycket jobb den här veckan och så idag, när jag äntligen kunde sluta i vettig tid, så öste regnet ner så jag kunde inte klippa gräset i alla fall. Gräsmattor ska klippas senast torsdag - basta!
Hade varit så skönt att bara peta in lite musik i öronen och lulla runt med klipparen. Men jag håller tummarna för i morron så ska jag fixa det.

Har inget planerat inför helgen utan hoppas mest (i bästa pensionärsanda) att det bara blir luuugnt och skönt.

Nån dag, när jag får tid och ork, ska jag börja peta in bilder i den här eftersatta bloggen också. Känner mig lite grå...

2 kommentarer:

Jen sa...

Ha ha ha! Jo tack, köpa hus vete fasen...men det kanske finns odlingspotential där med? :P
Åtminstonde för ett litet växthus... :)

Att rädda saker från eld har varit skräckcenario i min skalle.
2 katter och 2 hundar samt en man.
Hur gör man?
Katterna lär gömma sig under soffan, vilket blir ett helvet att få fram...
för att sen inte tala på fegisen Porthos. -suck-
Låt oss hoppas att det aldrig börjar brinna i våra hus...ehh!

Min förra pojkvän, som var prylfantast när det gäller stereo och tv apparater, frågade jag en gång om vad han skulle rädda först.
Mig eller stereon?
Efter en låång stund svarade han:
Jag lägger stereon och dig på mattan och släpar ut er båda samtidigt.
Yay! Sjysst man det där.. -host-

Whoo, detta blev ett helt inlägg.
Sorry!
Ha en fin kväll nu,
slappa rejält så att du klarar nästa arbetsvecka med en solstråles leende. :)
Kram

Mange B sa...

Oj oj oj, svårt svar skall erkännas. Jag har ju varken familj eller husdjur, så det får bli datrorerna och dess tillbehör, sen mina mc delar och en del minnessaker, sen hade jag nog brännt inne...