lördag, juni 06, 2009

6 Juni

Äntligen har jag fått min efterlängtade sovmorron, men trots detta känner jag mig inte pigg för fem öre.
Förmodligen är det avsaknaden av sömn i torsdags natt som gör sig påmind, eller så är det gårdagens vin och öl pimplande som har satt spår. Vad vet jag?

Hade tänkt mig ner till "boa", som vi säger här i byn, för att köpa lite öl till kvällens fotbollsmatch. Lilla Brodern påminner mig då om att det faktiskt är helgdag idag.
Så gick det med den bärsen. Rödtjut och fotboll går ju inte direkt ihop, men det får väl duga i nödfall.

Avklarade nästan alla måste sysslorna igår, så idag tycker jag att jag kan ligga och slappa med gott samvete. Jag är fan värd det.

Annars ska jag nog bara ta dagen som den kommer. Slappa och bara vara.

Grattis Sverige!

2 kommentarer:

Lena sa...

Klart det går bra med rödvin och fotboll. Nöden har ingen lag! ;)

Ha en härlig svensk blågul dag.

Vicki sa...

Kram (och tack)