tisdag, juni 02, 2009

Det går runt

Pust och stön och stånk. Kastade mig ut från jobbet idag för att kunna ägna mig åt mina sysslor som blivit minst sagt eftersatta denna vecka.

Viktigaste sysslan var nedvarvning, catch up och kaffe tillsammans med Min Enda Vän I Världen. Började plocka lite i röran härhemma innan det var dags för nästa catch up via telefon.
Avbröts dock av jobbtelefonen som i sin tur avbröts av föräldramötestelefonen.

Meningen är ju att det ska åkas karusell på Liseberg på torsdag, men nu finns tydligen planer på att styra om den på grund av både väder och vind som jag förstod det. Ingenting som sonen var något sugen på så han kom hem och var sur som ett sviskon och vägrade vara med att rösta på de alternativen som fanns: uppskjuten resa, eller endast 6 timmar istället för 10 (!)

Har varken tid eller lust att åka i helgen och nästa vecka kan det till och med bli så att jag måste ta en liten englandstripp.

Vi får väl se hur det blir med den sista grejen. Är inte säker på att jag känner mig mogen för att åka själv ännu. Får väl luska lite i vad det är dom vill diskutera. Är det mycket tekniska bitar så går det för närvarande fet-bort. Men annars tror jag nog jag hugger det jobbet. Den som lever får se.

Nu ska jag inta ryggläge framför TV:n för, som ni säkert förstår, så kom jag helt av mig i pysslandet när telefonerna började ringa.

Om jag orkar ska jag bygga ihop vindstrappan och ge mig upp och släcka lampan som tydligen varit tänd ett par veckor (vilket grannen var snäll nog att påpeka)

3 kommentarer:

Jen sa...

Ha ha ha! Vad har man annars grannar till om inte för att påpeka fel och brister hos en själv. ;)
En englandsresa låter alldeles underbart.
Men jag förstår oron i att åka ensam...
Själv får jag andnöd och panikattacker bara av att åka till Ggbg inom jobbet själv. :/

DumPer sa...

Du e lika elak som vanligt du....kommer och våldsför mig på dig i kväll....typ...kanske..

Jen sa...

Stugan är ett perfekt ställe att fly till.
Glömma verkligheten för en stund. :)
6 veckor kvar till vila låter jobbigt. :/
Men det kommer säkerligen gå fort.
(som vanligt när de varma månaderna kommer)
Själv har jag en minisemester igen om 3 veckor...då blir det stugan igen. :D