onsdag, april 22, 2009

Vad ska jag göra?

Well, well. I dessa blogginläggsbristdagar så antar jag utmaningen från Jen och berättar om mina planer för 2009.

Vet dock inte om jag får ihop 5 stycken, men det löser sig väl medans jag skriver.

1. Jag ska riva ut mitt gamla äckliga kök och ersätta det med ett nytt och fint som det kommer att gå alldeles utmärkt att snitsa ihop gourmetmiddagar i.
Kanske ska vänta med ankan (OBS, Anita! En riktig anka!) tills köket är klart.

2. Åka och se Madonna på Ullevi. Letar som bäst sovplats, annars kanske Slottsskogen är ett bra alternativ, har aldrig varit där men det låter ju...

3. Någon form av utlandsresa. Barcelona i maj är redan försent. Mallis i juli blir för stressigt. Kreta i september blir för dyrt. Någon kanarisk ö framåt vintern kan det bli. Men det mesta lutar åt att jag får nöja mig med en nöjesresa till Åland (det är ju inte svenskt i alla fall)

4. Leva någon form av mer hälsosamt liv. Vara lite snällare mot kroppen och röra mer på den. Promenader is the shit!

5. Inte spendera så mycket pengar på saker som jag inte vet att jag spenderar pengar på. Vet i skrivande stund fortfarande inte vad det är, men pengarna försvinner snabbare än jag hinner säga vissa människor får fan skylla sig själva när dom är dumma.

1 kommentar:

Jen sa...

Ooops! Missade listan..men nu är jag glad. :P

Att sätta sprätt på pengar är inget krux,
här rinner de genom fingrarna.
Det är oxå anledningen till att det får bli en Ålands resa även för mig,
om jag vill komma bort. -suck-
Nåväl, man kan inte få allt här i livet. :)