måndag, april 06, 2009

Långmåndag

Det här måste ha varit den mest aktiva måndagen hittills i år. Jag brukar ju annars använda måndagar till att förlänga helgen med att göra så lite som möjligt, men idag blev det totalt upp och ner.

Började morronen med en käftsmäll och lite tjafs med "systerföretaget". Därpå ett långdraget möte med overheader och produktionskostnader hit och dit som jag hade fullt sjå att följa med i.

Insåg på eftermiddagen att sonen faktiskt har påsklov och jag borde ha lite matlådor på lager till honom. Så efter några timmars övertid blev det spisgöromål. 4 tacopajer fixades samtidigt som jag färgade håret på sonens kompis.

Under tiden som den lilla gossen väntade på att färgningen skulle bli klar så skulle jag streama lite vatten och ett tu tre så sprängde jag skiten! Visste att det var nåt fel på den där jävla maskinen, men en explosion hade jag inte förväntat mig.

Nu blir det soffligg och Scrubs. Berättelsen om Johannes kommer en annan dag för dom som är nyfikna.
Och sist, men inte minst, så var Thåström som vanligt outstanding!

Inga kommentarer: