tisdag, april 28, 2009

Vardagsmat

Efter några veckor av ordning och reda och dagar där timmarna på dygnet räcker till med råge så har det nu vänt.

Ugnen är fullproppad med disk som ska diskas, ja när då? En annan dag i alla fall.

I garaget står två trädgårdsstolar som väntar på att målas om en andra gång och en soffa och ett bord som jag ännu inte påbörjat målningen av.

Jag har närmare tio säckar med trädgårdsavfall som ska fraktas till återvinningsstationen, ja när då? Verkar som det blir en annan dag i alla fall.

Arbete i drivor (vilket i och för sig är toppen i dessa dagar) och en deadline som flåsar mig i hasorna. Allt ska vara klart innan månadsskiftet.
En inventering som hemsöker mig om nätterna och ett resultat som borde vara bättre.

Min egen kropp ska vi bara inte nämna. Den verkar lämnat mig för gott och ersatts av något oidentifierat plufs. Bikini 2009 är bara att glömma. Men det gör inte så mycket eftersom utlandsresan för närvarande ligger på is.

Boende i Göteborg måste fixas till augusti hur nu det ska gå till, är kanske lite för sent ute.

Ett som är säkert är att jag kommer stämpla in i tid denna tisdagsmorron, för slår man upp sina blå redan vid 4-tiden på morronen så är ingenting omöjligt.

Ha en underbar dag alla ni sajbers.

4 kommentarer:

Fröken Källgren sa...

Ska jag kolla med brorsan? Jobbar på hotell å har annars en lght.
Puss

Jen sa...

Usch då, vad mycket du har att göra. :/
Stackare!
Bikini 2009? Jag tror nog bestämt att min är från 2007 och den får banne mig duga i år igen.
-pank och lat-

Vad händer i Göteborg i augusti?
(om man får fråga)
:)

Lena sa...

Huu...det låter stressigt det där. Du lovar väl att du sätter dig ner och andas ut emellan gångerna!?

Må så gott. :)

Jen sa...

Usch då! Mat måste man ha...:/
Jag ska se om han inte kan baka en drös för att skicka till dig.
Något måste du ju ha i magen. :)