tisdag, mars 24, 2009

Up yours

Hur många gånger har man inte fått rådet att "städa bort" energitjuvar för att få ett lugnare liv?
I och för sig inget dåligt råd för man har mycket att vinna på det, men hur gör man när man stöter på dessa människor i arbetslivet? Kan ju inte bara klippa kontakten med dem eller hur? I alla fall inte om människan faktiskt bidrar till mitt eget levebröd.

I mitt jobb har jag nästan dagligen kontakt med en sådan människa. I grund och botten ska vi jobba mot samma mål, men hur jag än vänder och vrider på det så får jag inte med mig människan dit.

Jag har gjort massor för att underlätta kommunikationen mellan oss och våra arbetsplatser, men har fått nada respons. Människan ser inte helheten och hänger upp sig på småsaker. Så fort han får tillfälle så hugger han som en kobra.
Problemen ligger, enligt mig, på sandlådenivå och borde vara tämligen lättlösta med lite sunt förnuft. Men idag har människan drivit saken till högsta ort.

Men den här gången har han tamejfan bitit sig själv i arslet och det rejält också.

Säger bara: Du bad om det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejja hejja hejja!
Vet inte riktigt om vad jag hejjar på, men jag håller på dig! Det känns rätt så. :)
Lycka till i vad som påbörjats och förhoppningsvis avslutas.

Mvh Lena