onsdag, mars 18, 2009

Hav tålamod

...mina kära vänner.

Tyvärr är det nu helt tomt. Tommare än det brukar.

Tycker det är bättre att jag vilar lite emellanåt istället för att skriva ett gäng inlägg om ingenting. Det skulle bara bli lika tomt som innehållet i Linda Rosing:s bok.

Tack Maria för att du skickade den. Och Fredrika, vart ska den vidare härnäst?

Laddar som bäst för en ny arbetsdag som jag tror kommer bli hysterisk. Ligger efter med en hel del saker och jag hoppas vi får ordning på dem idag.

Så är ju våren i antågande. Har stängt av miljösvinet till oljepanna och dragit på luftvärmepumpen igen. Nu väntar jag ingen mer köldknäpp.

Har redan snödroppar i rabatten (så ledsen Jen att du inte har det *hehe*) men i gengäld har jag upptäckt att det helt plötsligt fattas jord i en av mina orkidéer. Hur är det möjligt? Det är bara bark kvar. Kan bero på att den aldrig är omplanterad.
Måste ta tag i det för när den blommar så är den alldeles limegrön och vårig.

Nä, off and away till jobbet.
Ser ut som det blir ännu en underbar vårdag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vette fan om det finns nån mer som vill läsa skiten...

Anonym sa...

Hmmmm är sitter man och plockar ur stickorna ur ändan och händerna, tror du är en liten häxa du också... Sambon har haft kämpigt med de som satt i baken..
Åååå du sitter här och bloggelibloggar om BLOMMOR *grrrrrrrrr*

*blink*
D-kramen
Kvastis

whatthefuckdotcom sa...

å fy nu blir jag avundsjuk, jag har inte heller några vårtecken, förutom flugor... vi har en halv meter snö kvar på backat... idag ska jag fan gräva fram rabatterna! ;)

Anonym sa...

-mutter, mutter- Rätt åt dig med Cymbidiumen då...om det nu är den typen av orkidé du har?
:P

Men de vill ju ha orkidekompost att leva i..alltså barkbitar.

Det spelar ingen roll att det blir dåligt med inlägg här ifrån.
De du skriver är så bra ändå...
dig kan man vänta länge på och ändå njuta när du väl klottrar något. :)
Ha en fin dag idag!