söndag, mars 15, 2009

Funderar

Äntligen vår idag. Strålande solsken och vårvärme hela dagen. Snön är borta från min, kallade, rabatt och snödropparna har redan tittat fram.

Har väl inte gjort speciellt mycket idag. En kortare promenix och umgänge med liten bror med familj.

Har spenderat kvällen med näsan i en bok, men nu har jag totalt tappat fokus och koncentration.

Har funderat en hel del över varför saker och ting är som dom är. Varför vissa människor är som dom är.

Jag blir så trött ibland. Vuxna människor som beter sig som barn. Att man fortfarande, vid denna aktningsvärda ålder, på något sätt måste försvara sin person, sina åsikter och sina klädval.
Småstadsortens hederskodex i Jantelagen, som inte tillåter människor att lyckas, men ändå tillåter vissa människor anse sig vara bättre än andra.

Av flera anledningar så kommer jag nog aldrig flytta härifrån, i alla fall inte än på många år.
Men tankar som dessa får mig att önska att jag gjort det för länge sedan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan väl mejla mig din adress, så jag kan skicka vidare Rosings högintressanta mästerverk... eller vaddetnuvar jag läste... inboxa mig på FB vetja! Kram :)

Elin sa...

ja, det är ett väldans fint hus :)
det är ju faktiskt där jag bor! bodde du där när det var 8 lägenheter i huset?

Kram/Elin

Anonym sa...

Men! Alla har snödroppar och andra vårblommor i rabatterna,
men jag ser då inga hos mig.
-mutter-
Vårkänsla är det difinitivt även idag, så nu kanske de har tittat fram här oxå. :)

Vissa människor är idioter helt enkelt...inget du behöver fundera på.
Det bara är så. :P
Stå på dig och var stolt för den vackra underbara kvinna du är! :)
Stor kram