tisdag, mars 10, 2009

Kioskvältar-TV

För några år sen har jag för mig att det var något ståhej om nån tjej som inte fick jobb som nyhetsuppläsare på grund av att hon bar slöja. Det skulle inte bli trovärdigt då och slöjan skulle ta bort fokus från själva nyheterna.

Någon sådan policy verkar inte finnas på värmlandsnytt. Jag har sett denne nyhetsuppläsare ett flertal gånger och idag var han tillbaks i rutan igen. En man som ser ut som en gammal pensionär och det är stört omöjligt för min lilla hjärna att ta in någonting av det han säger.

Bara genom att titta på honom så tänker jag att det bara är nyheter som intresserar gamlingar. Idag tror jag han berättade att det var gratis kaffe på Konsum i Kronoparken, Elsa Karlsson har brutit lårbenshalsen för andra gången och en presentation av vårens färger på rullatorer.

Sitter just nu och slötittar på 5:ans största kalkonserie Den rätte för Rosing. Hur i hela friden hade de tänkt att detta skulle kunna bli en succé? En hoper loosers på gratissemester tillsammans med en sönderbotoxad blondin på gratissemester med två av sina bästa vänner.
Har inte sett Madame Rosing skratta en enda gång på denna timma som programmet pågått, men det beror väl mest på allt fett (från hennes eget lår) som är inopererat i hennes överläpp och får hennes eventuella försök till leende att istället förvridas till en bitter grimas.

Nä, skicka iväg mig på en resa med två av mina gaykompisar och ett gäng loosers, så ska jag bjuda på hysterisk underhållning och högklassigt drama!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Ja det kan jag tänka mig att det blir livat med dig på en utlandsresa. :P

Ang Rosing:
Jag kan inte förmå mig att ens glutta på den människan...
urk och dubbel urk!

Om det inte vore för att det tar upp så mycket av min "dyrbara fritid" så hade jag definitivt bakat åt dig. :D

Anonym sa...

Jag gav programmet 'Den rätte för Rosing' tjugo minuter. Före det så hade jag förutfattade meningar och har det även nu. De meningarna kommer säkert att bestå.

Ha en trevlig dag! :)

Mvh Lena

Anonym sa...

Stackars Rosing. Hon tar alltför mycket plats i media. Ja, hon är som hon är.
Hör av dig. Jag har en fråga till dig.
Ha en trevlig dag:-)