lördag, mars 28, 2009

Den väderleken, den läderveken

Nu jävlas väl ändå vädergudarna med det svenska folket.
I ett par veckor har de låtit solen titta fram så smått och vi, som tillhör det ljustörstande folket, fick helt plötsligt mindre bekymmer och vi kände oss lättare och friare.

Men så igår så släpptes bomben - snöbomben.
Hela dagen vräkte det ner snö. Över en decimeter.
Halv tolv i natt när jag låg på soffan så kom snöplogen och skyfflade upp den sedvanliga kopian av Berlinmuren.

Det finns ju inget som varken heter vinter eller vår längre.
Papphammar var fan inte så dum när han konstaterade att Sverige får väder.

Nu har skiten dragit igång igen. Snö, snö, snö, snö.
Måste ge mig ut och skotta.

4 kommentarer:

Wicked Witch sa...

*tröst* Lika jäkla mycket snö här i Falun också juuu grrrrrr

MEN jag är hemma jiiipppiiii...

Ha en härlig lördag, och DU slit inte ut dig på snön, de går bort så småningom iaf...

Dalakram
Kvast-Hilda

Lena sa...

Söndag:
Vaknade och tittade ut.
Blinkade och gav ut ett tjut.
Snön redan borta är.
I Västerås är våren här.

Ahh...vilket dåligt rim! *S* Men det beskriver lite utav min lycka iallafall, när jag fick se att all snö som föll är borta.

Ha en härlig söndag!

Mvh Lena

Jen sa...

Ha ha ha! Visst är våren en underbar tid!? Och ändå har det inte varit påsk än..det brukar ju alltid snöa lagom till påsk. -suck-

Tack du rara för dina kramar. :)
Det glädjer mig att någon som inte känner en orkar engagera sig i ens liv.
Tack tack tack!
Hoppas du får en riktigt fin söndag. :D
Kramar

bella sa...

Jaa och fan vad roligt jag hade haha.. Linköping har lite mer utbud är fraggelbyn! :) Hatt en bra hälj?:)