fredag, mars 27, 2009

1 + 1 = ?

Det är inte lätt att vara singel. I alla fall inte om man ska lyssna på andra människor. Det är tydligen synd om oss. Och tydligen är det helt okej att ifrågasätta singellivet, medans det däremot inte är okej att ifrågasätta någons dåliga förhållande.

Förslagen på trevliga killar i lämplig ålder fullkomligt haglar över en och jag har sett många frågande och förvånade ansiktsuttryck när jag vänligt, men bestämt säger nej tack.

De flesta av tjejerna, för det är bara de som har ont i magen över det, som kommer med de här förslagen tillhör kategorin: Jagleverhellreiettdåligtförhållandeänattvaraensam.

Det är dock, i min värld, något helt otänkbart. Varför slösa bort något så dyrbart som ett liv, på någon som man inte är lycklig med? Varför hoppa från det ena olyckliga förhållandet till det andra bara för att slippa vara ensam?

Har sett många exempel på både tjejer och killar som lever tillsammans sedan många år, men där känslorna för länge sedan har svalnat, som båda slänger blickarna åt varisna håll. Funkar det så funkar det, men oftast så blir de kvar i samma gamla olyckliga liv just bara för att slippa vara ensamma.

Nä, jag betackar mig för dessa medlidande blickar för jag vet att jag kan stå på egna ben. Känner inget som helst behov av att ha en människa i mitt liv som bara tär på min energi, bara för att jag ska slippa vara ensam.

Alla har ett val. Dock alltid inte så lätta, men de finns trots allt där och jag tror (fast jag ibland beklagar mig, men vaddå det är ju mänskligt) att jag lever lyckligare som singel än dessa människor som är så totalt ensamma i sin tvåsamhet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Upp till kamp emot mööben tralaaaa la laaaaaaaa för ensamheten åå valen tralalllaaa la la!! Go Girl go girl!! Helt jäkla rätt.. Vem har inte mått dåligt i "för barnens skull" En gång aldrig mer.
Man är mer ensam i en dålig tvåsamhet än i en egen ensamhet.
Jag skilde mig 1997, både jag och kidsen mådde fan så mycket bättre!
Nu har jag hittat tillbaka till min första kärlek efter 35 år, och vi har det kanon...
Ha en härlig helg med att peta dig i naveln när du vill, ligg hur länge du vill i soffan och softa osv osv...
Kram
Sophie

Jag åt inga gummisnoddar när jag var liten så jag gör det nu istället hihihihihi *i* pillutta dig

Anonym sa...

Du är så klok min vän.... Så sant så sant =)

Anonym sa...

Vi måste va soul meets...Det där är ju mina ord =)
Av nån märklig anledning så är riktig lycka förknippat med tvåsamhet för alldeles för många.

whatthefuckdotcom sa...

Det där är ju bara dummt, man kan vara lika singel fast man har en sambo = ett dåligt förhållande, men sådant är det minsann hysh hysh om. Stå på dä!

Anonym sa...

Eller varför inte kommentarer typ "men varför är du ensam, måste finnas en hel rad med killar som önskar en sån rekorderlig tjej som du".
Hade det varit så lätt så hade man *läs jag* kanske inte varit singel sen lång tid tillbaka.
Är så jäkla lätt för andra som har sitt på det torra att slänga ur sig sånna här dumheter.

bella sa...

Det där var bra komp till mitt inlägg Cattiiiii :)