måndag, mars 02, 2009

Nu lurt ja dä

Jag tror att jag har hittat ett sätt att slippa måndagar. Ni vet den där skitdagen över alla andra skitdagar.

Som vanligt kliver jag sömndrucken upp på måndagsmornarna och masar mig iväg till jobbet.
Väl framme så brukar det vankas diverse strul och fem i fyra kommer någon kund på att de har något megaproblem som måste lösas just där och då.

Givetvis gör jag det jag ska, det jag förväntas att göra och ibland tar jag mig till och med egna friheter. Men sen, när jag kommer hem, så låtsas jag att det fortfarande är helg. Jag planerar inte in någonting och jag ser till att inte ha några måsten utan gör precis som jag vill.

Idag innebär detta att jag har fixat matlådor till ett par dagar framöver och nu ska jag titta på Changeling och sen fortsätta lösa århundradets mordgåta.
Om jag inte hinner somna innan förstås.

Inga kommentarer: