onsdag, mars 11, 2009

Stava till pung

Det har varit en tung dag idag och jag vet att klockan börjar närma sig 21 när jag i ögonvrån ser det lilla gulliga rådjuret ta sin sedvanliga kvällspromenad på gatan härute.

Har nästan nyss avklarat läxorna, bara lite diktamen kvar. Men sonens lärare har en fiffig idé om att köra rättstavningen med lite mer naturorienterade ämnen.

Denna vecka är det mannens fortplantningsorgan som ska skärskådas.

Men jag är trött och har ingen lust att läsa om sekret, spermier, sädesledare och testiklar idag. Har inte ens lust att peka på bilderna och gissa vad som sitter var.

Som tur är blir det inte förhör förrän på fredag så vi kan skippa det. Kanske har jag lust i morron, kanske inte.
Tur att sonen är en hejare på att stava.

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha nee fan det där lät inte alls bra! Såna grannar är jag glad att jag inte har haha! :) Hur är vädret i fraggelbyn då? :) Åker upp om 2 helger, då ska jag göra stan osäker haha!

Anonym sa...

Yeak å yeak... Tur du sa att du skulle gå och lägga dig istället
hahahahaha... Som vanligt så går jag härifrån med ett leende! Tar det med mig till jobbet!
Önskar dig en "perfa dag"
Dalakram
Sophie

Anonym sa...

Ha ha! Du missade de 2 katterna! :P

Yisch! Vilka grejer de kommer på...
Vi får väl se om du orkar peka och stava idag då. ;)

Anonym sa...

Ja fan det är värdelöst, men som jag skrev i mitt inlägg idag haha, inget som förvånar en med det här pissvädret..Joo men jag kommer hem och hälsar på snart vet du! Antingen denna månad eller nästa.. Fan nu är det 3 månader sen jag var i värmland..