torsdag, mars 05, 2009

Äh

Nej, jag har inte "starvat av", men det är lite intensivt nu. Har mycket som måste göras och sätter jag mig med datorn så blir det ingenting med nånting.

Försöker som bäst hålla mig från att köpa något som jag absolut inte behöver och absolut inte har råd med. Just nu sträcker det sig från allt mellan hårspännen till soffklädslar.

Igår öppnade jag dock plånboken, men det var mest för andras skull. Födelsedagspresenter, kläder till sonen och nyttoprylar till hemmet. Eller ja, nytta och nytta. En massa kablar till förbannelse och ändå missade jag visst en scart-skarv eller vad det nu kallas.

Min nya fina tvättmaskin dök upp i måndags. Den står fortfarande i garaget.
Har försökt få tag på någon som kan hjälpa mig koppla in den, men det verkar ju vara onödigt svårt.
Givetvis har jag ingen lust att betala någon för att göra det så jag får väl skylla mig själv.
Hade jag varit en dum blondin så hade jag bara pluggat in kontakten och börjat tvätta.

Nä, nu är jag allmänt less på det mesta. Jag behöver ljus - inte gråa dagar. De enda gråa dagar jag tål just nu är Lars Winnerbäcks.

6 kommentarer:

Pz2 sa...

Ge oss vår så kommer orken!
Insåg när jag läste ditt inlägg att jag måste fixa två presenter tills nästa helg när busen ska på kalas...

Anonym sa...

Är det inte en vanlig kontakt till tvättmaskinen? Då kan det väl inte va så svårt? =)

Anonym sa...

Jag känner igen det där med att inte få något gjort när man sätter sig vid datorn...-suck-

Duktig du är som lyckas hålla plånboken något stängd.
Här har jag nästan bränt hela lönen redan. -ännu djupare suck-

Lycka till med bakandet och tvättmaskinen! :)

Anonym sa...

Lycka till med tvättmaskinen. Det dyker nog upp någon trevlig själ snart, som kan koppla in den åt dig.
Jag tror det är viktigt att det görs rätt, (?), annars så går det inte på hemförsäkringen ifall något skulle gå galet.

Är det ingen karl som nappar via bloggen!? Herregud, det måste ju finnas massor av karlar här ute!
Sätt igång alla karlar! Visa vad ni går för! Hjälp denna behövande kvinna nu!

Må så gott!

Mvh Lena

Anonym sa...

Catti: Vad bra att du har lärt dig att slänga, det är ju bara saker, som du skriver.

Men jag har väldigt svårt att slänga vissa saker så de låter jag vara kvar...
Det jag slänger är främst gammalt trasigt, samt bara rent jox jag inte känner något för.
Det är bra att man lär sig slänga endel, kan ju inte spara på allt.

Anonym sa...

Jo Jessica, visst är det en vanlig kontakt MEN, maskinen står i garaget och väger närmre 70 kilo så...plus att jag inte har någon snabbkoppling till vattenslangen så det måste micklas en hel del. Sen sitter det väl nåt slags transportskydd nånstans som måste tas bort och ja...det har jag väl antagligen sönder om jag känner mig själv rätt. Så jag väntar :/