fredag, mars 06, 2009

Tack å hej

Jag lyssnar och lyssnar, men hör inte ett ljud från källaren. Ändå håller jag på och kör en tvättmaskin i tomme i bästa Viveka Andebratt-manér.
Har äntligen fått mojängen inkopplad och den verkar gå som en klocka.

Ringde min fasters man som är insatt i tvättmaskinsämnet och han kom gladeligen och hjälpte mig. Frågade även om faster skulle följa med eftersom hon aldrig varit här (har bott här i snart fem år och hon har aldrig varit här)
Men hon skulle visst titta på Glamour så det passade sig inte riktigt. Kändes rätt skönt om jag ska vara ärlig. Hon tillhör inte direkt favoritmänniskorna i mitt liv.

Som tack för hjälpen hade jag tänkt ge min farbror en flaska smugglat rödvin som jag köpt av min Bosniska kontakt.

Hade plockat fram pavan och ställt i köket och just när jag skulle hämta den, berättade min farbror att han varit på vinprovning med en riktig vinkännare, hos min kusin förra helgen.

Han fick ingen litersflaska Merlot.
Men jag tackade så hjärtligt för hjälpen i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Nää, det är bättre om du klunkar den själv. :P
Skönt med tvättmaskinen. :)

Anonym sa...

Ha ha ha! Hemkunskapsboken...-tss-
Jo det är gammalt! :)
Men säkerligen samma ändå. :P
Jag bakade faktiskt fler idag. :D
Vad pysslar du med en söndag som denna?
Hur går det med tvättmaskinen?
Den tuggade väl inte sönder kläderna?
:)

Anonym sa...

Hahahaha...Ja du det där med vinkännare känner jag till *L*. Det var väl ex antal år sen, jag var hembjuden till en kille som hade lagat middag åt mig.. Han var med i "Munskänkarna" ååå jag min naiva Kulla tog tag i glaset runt kupan... Han rättade mig direkt och sa att man håller i foten *STOR SUCK* MMmmm det förhållande varade inte länge..
Ha en härlig "internationella kvinnodagen*
Kram från mig till dig
Sophie