måndag, augusti 03, 2009

Inte jobba

Hur det än är så har jag faktiskt fortfarande semester. Nu är det dock så att saker och ting har hänt på arbetsplatsen som egentligen innebär att jag borde gå in och jobba, men jag tänker inte göra det förrän jag blir beordrad.

Så nu sitter jag här och vågar inte slå på jobbtelefonen. Vet inte riktigt om jag ska svara eller om jag ska låta det ringa ut. Har ju ingen lust att svara på en massa telefonsamtal under min lediga tid. Detta kan ju låta lite barnsligt, men alla vet väl hur svårt det är att få människor att förstå att man inte har varken tid eller lust att snattra jobbsamtal på sin semester, vare sig man har en telefon betald av företaget eller inte.

Nu lutar det åt att jag ska tvätta sömnen ur ögonen och uppsöka min sjukskrivne vapendragare för att komma fram till något vettigt förhållningssätt till detta. Förhoppningsvis får man lite morronkaffe också.

Inga kommentarer: