tisdag, augusti 18, 2009

Konsumera

Min favoritvietnames Mai hade plockat kantareller till mig häromdagen. Nu ligger de ute i köket och måste rensas. Men jag orkar inte. Jag är trött. Jag är innerligt trött. Känns som jag inte har något extra kvar att ge.

Kan inte tänka mig att det är meningen att hela semestervilan ska spolieras på mindre än två veckor, men nu är det så och det är inget jag kan göra åt det. Eller...jo...det är det faktiskt. Har slagit näven i bordet och bett människor lyssna så förhoppningsvis kommer en lösning på detta denna veckan.

Det är bara tisdag och jag längtar något vettlöst på att det ska bli helg. Väntar på att min själs frände ska komma och ljusa upp tillvaron för mig, dansa å sjunga lite a cucharacha och dricka vettlösa mängder alkohol. En överkonsumtion är inplanerad och det ska bli skönt att bränna lite hjärnceller ett tag igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag löser gärna ett problem åt dig,KANTARELLERNA kan jag hämta,rensa och givetvis äta upp,se nu blev väl livet lite lättare;-) /Big Brooucchhhaa

Mange B sa...

Är jag på väg att dricka mängder med alkohol i ditt sällskap???

Tjo flöjt

Mange B