torsdag, augusti 27, 2009

No assistance

- Men transport till Örebro täcker inte försäkringen, sa mannen från Assistancekåren, vred om nyckeln och startade bilen som åtminstånde tre personer försökt att få igång.

- Hoppa ut ur bilen, för jag antar att du tar betalt per minut, så kör jag bilen till verkstan själv, sa jag.

Sagt och gjort. Jag fick en liten nätt nota på 1044 kronor och satte kurs mot gnällbältesmetropolen. Cirka 3-4 000 trodde bilverkstadsmannen att bytet av tändningslås skulle kosta.

Väl framme vid den lilla verkstan upplyste samme man mig om att endast ett nytt lås kostar 4000 kronor.
- Jaha, sa jag. För vad skulle jag säga? Jag måste ju ha bilen fixad.

Men sen säger den vänlige mannen att han kollat med skroten och fått tag på ett lås för 800 kronor, varpå jag genast sa: Det ska jag ha!

Nu håller jag tummarna för att bilen blir klar i morron. Annars är jag säker på att jag får den i början av nästa vecka och det är ju inte hela världen med tanke på hur länge bilen stått innan jag tog tag i problemet ordentligt.

Nu har jag fått ny energi!
Nu ska jag ta tag i allt annat som jag skjutit på den senaste tiden!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja hejja =)

Pz2 sa...

Bilar är dyra grejor det...
Lycka till på verkstaden i dag och kör försiktigt hem...du vet väl hur örebroare kör;) Från och med måndag ska jag ut i Örebrotrafiken varje dag...

Jen sa...

Ugh! Dyrt med bil...
Trevligt dock att det finns en skrot man kan fynda på. :)
Hoppas det löser sig snarast.
Kram