måndag, juli 13, 2009

Semesterdag ett

Min vana trogen har jag vaknat alldeles för tidigt. Det kan säkert bero på att jag faktiskt känner mig rätt så utvilad.

Min kära GILF kom på igår att hon hade ett mobilt bredband som jag kunde få låna. Enligt henne funkar det inget vidare, men jag har då inte haft något problem med det och det är så skönt att kunna surfa runt och uppdatera mig på alla bloggar och fejsböcker och annart ovärderligt som man annars kan missa.

Igår skulle jag boka biljetter till London Eye och Madame Tussauds till mig och sonen. Bokade "pariserhjulet" först och betalade duktigt med mitt välslitna Visa-kort. Sen fick jag se ett erbjudande som gav mycket bättre priser om man bokade båda attraktionerna samtidigt.
Så nu har jag mailat nåt boxoffice därborta på ön och jag hoppas jag får igen mina pengar och kan göra om bokningen.

Sitter nu och tittar ut genom fönstret och ser att solen faktiskt kikar fram. Undrar vad det blir för väder idag?
Planen är att bara gå härhemma och skrota, kanske greja lite i trädgården och bara må gott.

4 kommentarer:

Pz2 sa...

Grattis till semestern! Här skiner solen, hoppas den gör det på dig också:)

Mange B sa...

Härlig semester! Hoppas vädret är bättre i värmland! I skåne är det ruggigt värre! Ett tips om grill: Köp en riktigt bra grill och var rädd om den, man har roligare då :-)!

Mange B

Jen sa...

Ja, vädret blev kanon...åtminstonde fram till kvällningen
då kom skyfallet. :/
Men vad gör det när man kan sitta i soffan och mumsa jordgubbar framför en filmrulle? :P

Skönt med semester. :)
Jag har haft 2 veckor, men jobbar nu denna och en till sen har jag 3 veckor semester igen.
-längtar- :)

Nattiz sa...

Hmmm... Rea-tider i London när du ska dit och du tror att du bara kommer hem med en lr två väskor. Good luck vännen =)