måndag, juli 27, 2009

Jag överlevde

Så var det dags att visa att man lever då.
London var roligt trots att samma gnabb som alltid följde oss overseas. Tjat om mat kan få mina nervbanor att krulla sig som håret på en hottentott, men som vanligt överlevde jag allt.

Hade från början bestämt att det inte skulle bli någon hysterisk shopping eftersom det inte tillhör favoritnöjena för 13-åriga pojkar.
Så det blev en tur i London Eye, Madame Tussaud´s, Ripley´s museet och två kvällar i spelhallarna.

Man vet att man börjar bli gammal när man får huvudvärk och inte kan spendera mer än 5 minuter i en spelhall - herregud vilket liv!!! Som tur var fanns det lite krimskrams runtomkring att titta på och så hittade jag till pokermaskinerna och vips så var huvudvärken som bortblåst. Behöver väl knappast tillägga att det inte blev någon vinst..

Är nu inne på min tredje vecka och försöker ta det så soft det bara går. Någonting har hänt på min arbetsplats och i absolut värsta fall så innebär detta att jag kommer få dra igång och jobba hela min sista semestervecka. Men det ska mycket till för att det ska ske. Framförallt en hel del kirsch, men det absolut bästa vore att jag bara får vara ledig i lugn och ro.

Har precis avslutat mitt livs första syltkok och det var precis så tråkigt som jag förutspått att det skulle vara. Fick ett paket syltsocker, lite hallon och noggranna instruktioner av Fadern så det var väl lika bra att göra som man blev tillsagd.

Oj! Nu måste jag bryta: Soup Nazi-avsnittet annonseras i kvällens Seinfeld.

1 kommentar:

Jen sa...

Syltkok och kantarellsök! :)
Efter en tid i London tycks du inte vara alltför sliten. :P

Kantareller hittar jag aldrig och har näst intill lagt ner det projektet.
Men blåbär finns överallt och tog oss ca. 2 timmar för 4,5 kg. :D
Kul att ha dig tillbaka igen! :)