onsdag, juli 15, 2009

Herr Ober - eis bitte!

Äntligen, äntligen känner jag något som man kanske skulle kunna benämna med sinnesro.
Jag har inte ett enda måste framför mig. Jag har inte lovat göra något som jag själv inte vill och jag har inte på något sätt planerat en massa saker som får mig att känna mig stressad.

Nästa tisdag bär det iväg på en 3-dagars tripp till London tillsammans med sonen. Vi ska åka London Eye, gå på Madame Tussaud´s och bara vara. I min lilla drömvärld så kommer vi inte heller vara osams en enda gång under resan, men det återstår väl att se.

Trots reatider så blir det ingen hysterisk shopping för egen del. Bara onödiga nödvändiga prylar, skor och förhoppningsvis en väska eller två.

I morron får jag finbesök här i stugan och jag kom precis på att jag missat en viktig detalj inför detta: Istillverkning.

Sådär ja, nu har jag fyllt åtminståne 5 påsar med is, vi får väl se om det räcker. Hittade två frysta öl när jag skulle böka in isen. Hade visst missat att ta ut dem när jag la dem på snabbkylning förut.

Nu blir det slötittande på TV, Seinfeld, 2 1/2 Men och Scrubs. Trots att jag nog sett de flesta avsnitten av Scrubs både en och två gånger så tycker jag det är lite tråkigt att det inte är några dubbelavsnitt längre.

Väntar med spänning på vilken tid jag kommer slå upp mina blå i morron. Hittills har detta inte skett efter klockan 06.00 en enda dag på min, än så länge, underbart sköna semester.

Inga kommentarer: