lördag, juli 18, 2009

No Pig Flue

Sovrekord idag igen. 09.00 slog jag upp mina blå och blev så glad när jag fick se att min underbara vän Fredrika, fortfarande var vid livet.
Igår kväll fruktade vi att hon drabbats av svininfluensan, men en god natts sömn hade gjort sitt så nu är hon fit for fight igen och har planer på att gräva bort grannens häck.

Igår slog vi världsrekord i både trädgårdsarbete och blandande av utomordentligt goda drinkar.
Jag hann knappt vända ryggen till innan mina två buskar från djävulens boning var jämnade med marken.
Det må inte se mycket ut för världen, men jag är så nöjd och känner en sån sinnesro när jag ser hur luftigt det blev och det känns som jag kan andas igen.


Idag blir det mer aktivitet av samma typ som gårdagen. Kantgrävning (heter det så?) av trädgårdsplattor och allmän dekadans står på schemat.

Svininfluensan är som bortblåst och det känns som vi behöver en rejäl vätskepåfyllning, ett par påsar med polkagrisar, samt en storvinst på travet.
Även om jag inte gillar the så funderar jag ändå på att shoppa lite av den varan.

Tycker fortfarande det är underbart att ha semester!

2 kommentarer:

Jen sa...

Oj! Sömn så länge!? Grattis! :D
Själv slumrade jag en halvtimme längre än så.
Skönt med en upprensning av trädgården.
Sådant är lugnande för själen! :)

Mange B sa...

Hola hola! Semestertid är kanon, vädret spelar ingen roll egentligen, bara man har det bra!!!