tisdag, februari 02, 2010

It's killing me

Precis när jag kände att jag har fått mer än nog av denna vinter så bestämde sig kung Bore för att lätta på trycket igen. Ja, det var väl ingen i hela Sverige som inte fick en helvetes massa snö under måndagen.

Ringde min snälla Bonus för att få hjälp med snöskottningen.

Jag: Gissa vad jag vill?
Bonus: Ja, ja, telefonabonnemanget!
Jag: (Tänker shit, just ja) Näee...
Bonus: Ja då är det köket då.
Jag: Näee, inte det heller. Men du...det snöar.
Bonus: Ja, ja, klart jag kommer och hjälper till.

Så skönt att veta att man kan få hjälp när det verkligen kniper för det var precis vad det gjorde idag.

När jag kom hem från jobbet möttes jag av en snövall som nådde mig till bröstet (om man bortser från tyngdlagen alltså) Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag stod där och stirrade på all snön, kändes helt overkligt. Tror inte jag sett så mycket snö här i hela mitt vuxna liv.

En timma tog arbetet och sen var jag slut. La mig i soffan på kvällskvisten och vips så somnade jag. Och nu...ja, nu är jag vaken.
Suck...

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag ska till Degerfors och Jossan till Karlskoga :p Ja, stackars mormorn, men hon får närmare till mig och Linn!

Mange B sa...

Ha ha ha, tyngdlagen! Snön kan bara dra vidare nu, det är SÅÅÅÅ tråkigt!

Mange B