tisdag, januari 26, 2010

Gör som jag säger inte som jag gör

Usch och fy och skäms på mig som inte bemödar mig med att underhålla er krakar, som fortfarande följer denna bloggen, med fortsatt ovärdeligt material ur mitt händelserika liv.

Å vad har hänt sen sist? Ja, tanden har inte ramlat ur - ÄN, men jag har inte heller bokat någon tandläkartid - skäms på mig¨.

Jag har bokat nya tågbiljetter till Stockholm, även denna gången icke ombokningsbara, men nån gång måste man väl lyckas.

En vuxen människa innehavande någon form av ledande position på min arbetsplats, har ljugit mig rakt upp i ansiktet, dock med resultatet att det slog direkt tillbaka på vederbörande likt rekylen på en AK4:a.

Eftersom jag (som vanligt) hade helt rätt i sak och att utskällningen var mer än befogad, så känns det nu som jag har en liten hållhake på människan.
Jag tror att denne nu har insett att jag har rätt när jag yttrar mig om vissa saker och gör det mesta för att vara mig till lags och göra som jag säger.

Därför har jag nu, under några arbetsdagar, roat mig med att småjävlas lite med denna personen liksom lite bara för att, och herreminje vilken tillfredsställelse det ger mig. Jag skrattar gott och high-five:ar med min skadeglädje.

Det är rätt kul faktiskt, men jag ska sluta med det i morron.
Eller på torsdag.
Eller nästa vecka...

2 kommentarer:

Gunilla sa...

SV: Tror vi syftar på samma tomte/ar ;) Tycker du ska sluta smådjävlas.... nästa månad! Tidigast!! Och sen du tagit djävulskaperna upp en nivå eller två? :D Ha en bra kväll. Kram

Mange B sa...

Modig kvinna :-D, både med biljett och kollegan :-D.

Stå på dig och ge aldrig upp ;-)