onsdag, februari 03, 2010

Drömprinsen

Bonuspappan meddelade via telefon att det inte var någon idé att skotta idag eftersom det med största sannolikhet kommer att vräka ner mer snö inatt och under morrondagen.

Jag gav mig i alla fall ut för att skotta fram en gångväg och tillgång till brevlådan. Med musik i öronen var det bara jag, snön och svetten.

Så lyfter jag blicken för ett ögonblick och plötsligt står han bara där. Pigg, utvilad, rak i ryggen och med en snöskyffel i högsta hugg.

Min barndoms hjälte och tillika plågoande/retsticka. Någons sambo. Någons Blixt Gordon.
Min bror.

Jag älskar dig.

2 kommentarer:

bella sa...

HÄRLIGT:) Snöskottning är ju bra "vardagsmotion" men som sagt, fan för att man måste akta ryggen asså, haha.. Träningsvärk är toppen Catti, jag hade redigt ont igår , hela jag var stel haha..

Jen sa...

Åhh så härligt! :D
Men hur gick det idag då?
Mer skottning från brodern eller har du gett dig ut själv?
Kram kram