måndag, februari 08, 2010

Må du ta bladet från munnen...

...eller för evigt hålla käft!

Idag har jag äntligen gjort slag i saken och tagit upp ett problem på jobbet som varat under en lång tid men eskalerat i en rasande fart under förra veckan. Utan att blinka kan jag säga att jag har 98% av personalen med mig, men inte får man speciellt mycket backning för det.

Men nu är saken uppe vid ytan och några bekräftade också det jag berättade för Big boss så nu kan inte problemet ignoreras längre.

Visserligen kommer vi (förhoppningsvis) endast lösa problemet som finns på min avdelning, men jag kan ju inte representera alla. Förr eller senare måste folk inse att så länge man inte gör åtminstone ett försök att reda ut saker och ting, så kommer ingenting heller förändras. Var och en måste ta sitt eget ansvar och prata för "sin" sak.

Vet att jag har ett jobbigt möte framför mig, för det är aldrig kul att peka på någons brister. Men när dessa brister får mig att må dåligt på arbetsplatsen och att det till och med drabar tredje person (kunderna) då är måttet rågat för mig i alla fall.
Förväntar mig att få ta emot en hel del skit för detta. Något som jag vanligtvis inte accepterar, och förmodligen inte kommer göra nu heller, men jag har så mycket kött på benen och ryggen helt fri, så nu ger jag mig inte.

Tiga är inte alltid guld.

6 kommentarer:

Pz2 sa...

Stå på dig! Jag har tigit i alldeles för många år och det funkade inte. Nu talar jag för mycket men folk vet var de har mig och vad jag tycker. Sen får de tycka vad de vill;) Jag tror på dig, säg som det är =)

Knäckehäxan sa...

Hej. Att du är en stark person har jag aldrig tvivlat på. Det behövs såna som du lite varstans. Önskade att alla på golvet hade samma inställning som du (och jag) samt att dom visste att bollen var lite i rullning. Lycka till på mötet och en jättekram. :)

Gunilla sa...

Sv: Jo jag vet att det inte finns felfria bilar... det är precis därför har jag önskat mig det. ;)

Jen sa...

Du är en stark person så jag tror du kommer klara detta galant. :)
Många lyckönskningar till dig! Kram

Emma sa...

Titta på den här underbara särskrivningen då: super mysig Te butik

To.... sa...

någon som fiser i ditt umgänge? Hur som helst, hoppas det löser sig