lördag, februari 20, 2010

Melodikryss

Idag var lördagsmorronen då jag äntligen skulle börja lösa Melodikrysset. En helt ny vana som jag tänkte kopiera av min soul meet och hennes underbara mamma.

Eftersom jag inte hade någon tidning hemma så letade jag upp nätversionen och försökte kopiera ner den på papper för att få rätt känsla. Dock blev rutorna sneda och vinda så jag bestämde mig för att köra på datorn i alla fall.

Så fråga nummer ett, lätt som en plätt, men vafalls? Rutorna stämmer inte. Jag börjar frenetiskt leta på sidan och hittar en upplaga från förra veckan, dom har helt enkelt lagt upp fel kryss.

Trycker in bokstäverna för rätt rad, men det funkar inte. Jag får sätta mig och snabbt rita upp ett eget kryss - samtidigt som jag skriver ner frågorna på ett papper för att inte missa något.

Det går som en dans, bara två frågor som jag är osäker på. Sen blir det dags för nyheter. Kilar ut i köket för att fylla på en kopp kaffe. Men det blir inga nyheter. Krysset fortsätter som vanligt.

Det snurrar till i huvudet på mig och jag trycker upp själva rutan för radion och inser att jag sitter och lyssnar på en repris.

Ridå!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha ha ha ha ha ha...å lite till...ha ha ha ha ha ha ha =)