söndag, februari 21, 2010

Under rådande omständigheter så verkar det som att jag behöver en hel helg att återhämta mig efter en vecka och när slutligen energin infinner sig så är det dags att börja jobba igen.

Har precis återfått energi för att vilja börja plocka och pyssla med det jag egentligen skulle gjort i helgen, men det känns som det är lite försent för det. Får se om det finns något kvar när veckan börjar. Tänkte ta tag i projekt göra-om-den-smala-garderoben-där-det-ändå-inte-går-in-någonting-till-en-bokhylla.

Men i väntan på damernas skidskytte så tar jag tag i min award som jag fått från Jen, djurens krigare från de djupaste värmlandsskogarna. Tack så mycket!
Så här följer sju fakta om mig själv:

* Jag har en otroligt kort stubin och kan explodera på en millisekund. Dock med fördelen att jag inte är långsint, förutom om någon svikit mig eller behandlat mig illa. Det glömmer jag aldrig!

* Avskyr verkligen att städa och anser att snöskottning är djävulens verk.

* Är ett litet miljösvin som köper vatten på flaska, källsorterar dåligt och värmer upp mitt hem med olja.

* Latmasken ligger alltid latent i min kropp och lurar. Då och då ger jag den ett äpple så jag får någonting gjort.

* Lyssnade på Mamma Mia varenda gång jag klippte gräset i somras.

* Sover på soffan, hela natten, flera gånger i veckan.

* Skulle vilja gå en kurs om cigarrer och hur man röker dessa.

Andra kreativa bloggare är:

* Lika - Min soul meet som har otroligt välorganiserade garderober och bakar minst tre pepparkakshus varje jul.
* Maria - Supermamman med visst shoppingberoende (förlåt)
* Pz2 - Allt från egenhändigt gjutna trädgårdsplattor, till grön pizza.

Så tjejer:
1. Kopiera awarden till er blogg
2. Länka till den person som givit er den
3. Berätta 7 intressanta fakta om er själva
4. Ge bort awarden till 7 andra bloggare (själv gör jag som jag vill)

3 kommentarer:

Pz2 sa...

Nä men tack vad söt du är! Det kommer ett inlägg senare när jag skottat klart åt mamma... Det bäst jag håller mig väl med henne så jag får hennes hus när hon inte orkar bo kvar;) Nu ska jag försöka få i gång min bil i alla minusgraderna...

Jen sa...

Vilka intressanta fakta! :D
Mamma Mia, sova på soffan och cigarrer...
Underbart! Du upphör aldrig att förvåna. :P

Maria sa...

Oops, jag hade missat detta! :D Shoppingberode? Fattar inte vad du menar. Igår blev det ju bara sex tröjor, två jeans och två tishor till Ludvig! Och Odd Molly-rapporteringen har jag fått halvera eftersom mamma stör sig så på att jag bränner pengar på "sån skit!" P&K, du fina! <3