lördag, april 10, 2010

Vad händer?

Lördag morron och jag har varit vaken en timma. Men det gör ingenting. Jag känner mig utsövd och lycklig.

Jag har en sprudlande känsla i kroppen och jag håller verkligen tummarna för att detta kommer bli en bra dag.
Vet inte var denna känsla kommer ifrån, men jag ska hålla fast den så länge jag bara kan.

Idag blir det shopping till Faderns nya lägenhet. Han har ju blivit tvångsförflyttad på grund av att huset han bor i ska rivas så nu blir det flytt till helt nyrenoverad lägenhet. Jag har redan fått välja golv och tapeter till tre rum och kök och nu är det dags för inhandling av mattor, gardiner och diverse annat som Fadern inte vet att han behöver - än.

Helst av allt skulle jag vilja åka till Ikea, men får inte med mig gubben dit idag så siktet är inställt på ÖB där de har billiga gardinstänger och helt okej gångmattor. Får lura på Ikea vid ett senare tillfälle.
Gubben kommer få hottaste pensionärslägenheten ever! (tufft formulerat va?)


I eftermiddag väntar fotboll på TV, premiärmatch för hemmalaget. Ska även intas en öl eller kanske fem tillsammans med Finskan som jag inte träffat på flera veckor.
Men först, fjärde påfyllningen av morronkaffet och sen bara försöka tagga ner lite, lite grann.

Jag sprudlar!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Sv:Jag har nog kännt mig lite piggare och tyckt att jag haft lite "flow" ett tag. Tror mycket beror på beslutet om flytt och allt därtill. :)Men även att vi går mot ljusare tider..vår o sommar är mina årstider. :) Tänker inte låta mig påverkas så mycket av bakslaget igår för att det var jobbrelaterat. Nu ska jag börja packa lite. Ha en bra lördag och håll i din känsla. Kram :)