fredag, april 30, 2010

Sitting down here

Modern är gräsänka idag så jag gjorde det som förväntas av mig: tog henne på en liten shoppingtur.

Mestadels shoppades det till sonen, han behövde ju nya snygga kalsonger. Blommigt är tydligen det som duger just nu, så blommigt blev det.

Modern spelade på lotto och jag snattrade mest runt med en massa folk jag sprang på. Sällan som jag ser så mycket bekanta ansikten när jag väl rör mig utanför 50-skyltarna så det var jättetrevligt.

Shoppingen blev inget vidare lyckad då svår beslutsångest plågade mig nästan hela tiden. Det blev en säck (även kallad oversize-tröja) och eftersom jag är fet så fick jag köpa skor.

Nu sitter jag på terrassen med ett glas gott och leker att det är jättevarmt ute. Önskar jag hade haft sällskap av Lika, men framåt juli månad så tror jag nog vi har en dejt.

Någon valborgsmässoeld blir det nog inte för min del i alla fall. Vore väl i så fall om jag sticker ett sugrör i min Kikki-festis och avslutar med att bränna ner grannens hus.

3 kommentarer:

Fröken Källgren sa...

Du, kanske kan vi sällskapa på nåt vis nästa eller nästnästa helg...
Puss

C.Nilsson sa...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

Gunilla sa...

Sv: Tack goding för dina vänliga och värmande ord. Ha en bra valborgshelg. Du får gärna uppdatera mig lite på måndag.. vad händer? Kram