lördag, april 03, 2010

Påskgubbe

Vaknar i min förmiddagsslummer av att telefonen ringer en signal och sen inget mer.
Kort efter det ringer mobilen, ser i displayen att det är Fadern som ringer.
Svarar, men då är det ingen där.
Ringer upp Fadern:

- Vad fan håller du på med?
- Vad fan håller du själv på med?
- Vaddå, ringer en signal och inget mer.
- Närru, 5 signaler gick det fram.

Orkar inte tjafsa mer med gubben och säger att ja, ja, det är väl fel på min telefon (Hans grejer är det nämligen aldrig fel på)

Fadern fortsätter och tjatar om att jag lovat att köpa med kaffe. Jag svarar trött ja.
- Å så Aftonbladet och bilagan Härligt hemma, det är det enda jag behöver.


Skönt att gubben inte har så stora krav när det ändå är påskafton

3 kommentarer:

Emma sa...

Jag, Linn och mormorn va hos gubben o drack upp allt hans kaffe, så skyll tjatet på oss :) Sorry!

Jen sa...

Ha ha! Nää, det var då simpla krav. :D
Söt vovve! Är det hans?

Tack så hjärtligt för den gulliga kommentaren. Jag kan lätt säga detsamma om dig. :)
Hoppas du har en trevlig påsk!

Gunilla sa...

Sv: Den är nog mer praktisk än fin. Det är lite skrämmande att jag börjar se till nyttan mer än det som är snyggt. ;D