onsdag, april 14, 2010

Onsdag

Jag ska inte gnälla för jag brukar sällan vara sjuk, men nu är det andra gången på en vecka som jag är hemma från jobbet.
Förra veckan glömde jag dock koppla bort jobbtelefonen så det slutade med att jag satt och jobbade härhemma och gick iväg till jobbet dagen efter.

Nu har jag kopplat bort mobilen och inte kollat mailen en enda gång (eller jo, det har jag, men jag var faktiskt tvungen) och jag stannar hemma i morron också så jag inte åker på något bakslag. Men det är svårt att hålla sig borta när det känns som man inte får bli sjuk.

Var i alla fall tvungen att hiva mig ner till skolan på utvecklingssamtal och sitta där och styra hela mötet tillsammans med sonens far eftersom klassföreståndaren, förlåt Mentorn, verkar ha missat kursen i hur kommunikation mellan skola och föräldrar ska gå till.
Har aldrig, inte ens under min egen skoltid, träffat på en lärare med ett sådant bristande intresse för sina elever som den där jävla Mentorn.

Ska nu luta mig tillbaks i soffan och tänka över mina synder. Vad är egentligen en synd? Är det att gå emot andras syn på saken, eller är det att gå emot sin egen?
Oj, det blir mycket att tänka på, kan bli ett syndigt inlägg senare. Men jag har i alla fall klart för mig hur jag ser på saken.

Inga kommentarer: