lördag, april 10, 2010

Skäms shopping

Fortfarande sprudlande positiv, trots shoppingturen med Fadern. Hjälp säger jag bara. Om jag inte skämdes för honom i tonåren (då när alla föräldrar bara var så pinsamma) så har jag fått göra det idag i alla fall.

Upphämtad härhemma innan klockan 10. Gubben kör som om han vore ensam på vägen och stopplikten kan man ju bara ignorera så länge man kollar att ingen polis är i närheten.

Första stopp ÖB där Fadern undrade om vi skulle stanna länge eftersom jag tog en kundvagn. Jag vet inte hur han brukar shoppa, men jag tycker det är ganska bra att ha nånting att lägga grejorna i, i alla fall om man ska köpa mattor.

Stress ut därifrån. Fadern misslyckas nätt och jämt att knuffa till parkeringsgrannen med backspegeln. Resultatet blir att Fadern svär och säger till mannen utanför bilrutan att lugna ner dig för fan.

Inne på Jysk blir det ännu värre. Fadern ska lämna tillbaks en duschstång som han köpt i onödan. Han drämmer den i disken och talar om för kassörskan att han ska byta den mot nåt annat.
Tjejen i kassa säger att han kan lämna den där medan han går runt och handlar. Fadern ser oförstående ut och säger att han trodde att hon skulle fixa det innan eftersom hon annars kunde tro att han hade snott den.
Kvittot tar jag med mig i alla fall, deklarerar gubben, annars snor du bara det.

Jag försvinner långt in i butiken samtidigt jag ser andra butiksbesökare flina och höja på ögonbrynen åt min Fader.
Jag trodde inte jag kunde skämmas mer för honom än jag gjorde den gången han vevade ner rutan och skickade ut fulfingret mot en tjej som inte såg sig för när hon cyklade över vägen, men det här var faktiskt snäppet värre.

När vi sen svänger ut på väg hem har vi hunnit åka dryga 3 mil, besöka återvinningscentralen, ÖB, Nöjesbutiken, ett bageri, Jysk och en elaffär - på mindre än 2 timmar!

- Fan, säger Fadern, jag börjar få ont i huvet.

2 kommentarer:

Pz2 sa...

Tror minsann att han är mer pinsam än min mamma och det är inte många som är det;)

Yvonne L sa...

Det verkar ju ha varit en intressant shoppingtur ni var på! :D