lördag, september 05, 2009

Lördag idag

Har en hel del saker som tar upp den mesta tankeverksamheten hos mig just nu. Som vanligt handlar det om jobb och såna inlägg är inte kul att läsa så då struntar jag helt enkelt i att blogga.

Så vad har hänt sen sist? Ja, jag var på kundbesök i skåne här i veckan. Besöket gick bra och jag klarade mig nästan utan tolk. Tappade tråden lite när kunden drog en historia om någon som skulle köpa handbojor. Jag fattade nada och fick inte in handbojorna i handlingen, men sen löste det sig i och med att det tydligen var hamburgare han pratade om.

Största besvikelsen var dock att det inte fanns en spettekaka så långt ögat nådde och ingen Mange heller för den delen. Men eftersom jag hade en timma att slå ihjäl innan affärerna stängde så fyndade jag i alla fall ett par skor.

Härhemma har tydligen favoritgrannen (ironi) börjat umgås med kineser som springer runt i hans trädgård och tittar undrande på äppelträden.

Bilen är fortfarande på verkstaden och jag har upptäckt att det bara tar två låtar att promenera till jobbet. Latmasken vrider sig i plågor inom mig och jag är fortfarande trött och grinig på mornarna.

Igår var jag full.

2 kommentarer:

Mange B sa...

Men Fantomen! Du kunde ju slagit en signal, nummret hittar du lätt! Hade passat bra med en fika! Handbojjor och hamburgare, ha ha ha, så svårt är det väl inte ;-)?

Hepp

Mange B

Jen sa...

Ha ha! Då är inte jag den enda som inte förstår det där språket. :P
Ungefär som danska...om det nu inte är samma sak?

Kineser i trädgården??
Inte undra på att du varit frånvarande ett tag. :D
Kram på dig!