torsdag, januari 29, 2009

Tjyvluft

Vad jag borde göra just nu:

* Städa och fjanta runt med dammsugaren.

* Lägga tillbaka saker på sina rätta platser

* Plocka ihop kläder som ligger utspridda här och där.

* Slänga i en maskin med tvätt.

* Hoppa i mysbyxorna.

* Putsa badrumsspegeln.

* Gå ut till bilen med grejer som ska med till Fadern i morron.

* Hänga upp den nya rullgardinen.

* Betala räkningarna.

* Läsa en bok.

Vad jag gör istället:

* Bloggar.

* Läser bloggar.

* Facebookar och snokar i andra människors liv.

* Flyttar runt på grejer.

* Laddar skruvdragaren (OM jag skulle få för mig att hänga upp rullgardinen)
* Tittar på TV.


Vad jag kommer att göra:

* Hoppa i mysbyxorna.

* Lägga mig på soffan (eller heter det i?)

* Fortsätta titta på TV.

* Blunda lite granna bara och lyssna på TV-programmet jag tittar på.

* Somna som ett litet barn, helt ovaggad.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar vad du gör istället=) kunde lika gärna varit jag som skrev de orden, utom tvn för den är avstängd. Vad det gäller det där med soffan beror väl lite på hur man ligger...på om man är lite fin och har matchande kuddar och fint vikta filtar och i om man gosar ner sig och somnar i reklampausen=o)

Funderar nu på att ta med mig den bärbara datorn och lägga mig I sängen och göra allt det där på din lista: blogga, läsa bloggar och snoka på facebook... ha det bäst!

Anonym sa...

Tack för den! Jag har inte slutat skratta än=)

Anonym sa...

Ha ha ha! Underbart!
Däremot kom jag plötsligt på att jag missat en räkning...gahh!
Inte bra, bäst att skynda!

whatthefuckdotcom sa...

Hahaha, som det ska vara med andra ord ;)

Anonym sa...

Låter som du planerat väl. Å du vet väl att det är tanken som räknas =)