tisdag, januari 27, 2009

The Chewing gum


Som ett litet tillägg till bilden på disken i min ugn, tänkte jag berätta lite om andra konstiga saker som hamnar där. Men den här gången var det inte jag som lagt dit det.

Det var en underbar söndag (eller var det lördag?) Jag gick mest omkring hemma och mådde gott och bestämde mig för att laga lite mat. Valet föll på kyckling och strips.

Eftersom jag inte haft något oväntat besök så var ugnen fri från disk och jag kunde ställa in två formar med mat.

Efter sisådär en 20 minuter var det dags att vispa runt bland stripsen. Grytvante på, stekspade i högsta hugg och så öppnade jag luckan. Döm om min förvåning när jag ser ett tuggummipapper ligga därinne bland stripsen.

Första tanken var naturligtvis: Hur faan har det hamnat där och varför har det inte brunnit upp? Hade inte varit i närheten av de där tuggumina den dagen.
Jag tar tag i pappret för att slänga bort det, men då har det tydligen legat ett tuggummi inuti som nu antagit flytande form.

Svårt att beskriva hur det var, men tuggummit flög i alla fall omkring överallt. En kokhet, halvseg och samtidigt halvflytande massa.

Det träffade mig både på kinden och på handleden och det brände verkligen som eld. Klarade kinden bra, men det fräste bort en liten hudflaga på handleden.

Det är så typiskt mig. Det bara händer.
Jag skyller på stress.

3 kommentarer:

Emma sa...

Haha näe!!! Vad säger du?! Jag är INTE lik min mamma. Tuggummit var det förresten jag som lagt dit, där fick du!

Anonym sa...

som här då haha! :) förbannat törrt, ska bli lesbisk tänkte jag iofs..

Anonym sa...

Ok! Sådant händer säkerligen bara dig...jag kan inte annat än hålla med. :P
Skummis! :D

Självklart får du trakassera!
Hoppas bara jag kan hjälpa till. :)