måndag, januari 19, 2009

Bläh

Måndag, måndag, måndag... Idag har det varit en tvättäkta måndag. Bara en massa småstrul och skit och till råga på allt snö. Visst, statistiskt sett ska vi ha snö vid den här tiden på året, men det är lite väl sent nu va?

Känner mig irriterad på det mesta just nu. Satt och surfade runt lite och får se att dom där förbannade ballerinaskorna fortfarande verkar vara "inne". Varenda jäkla skoaffär dräller av ballerinaskor, men jag kan bara inte förmå mig att ta på mig ett par.
De väger ju nästan ingenting och jag känner mig bara som en löjlig pantomimartist korsad med Farbror Frej.
Nej, tacka vet jag träskor eller skor med stålhätta, då är det inga problem att känna vart man har fötterna.

Sen ringde en vänlig själ på min dörr nyss och undrade om jag ville följa med på ett så kallat ljusparty. Jag sa tack, men nej tack. Tänker inte sätta min fot inne hos min nyfikna messerschmitt-granne som är så snål att jag hör ända hit hur han skriker när han skiter.

Nu ska jag bara ligga på soffan och avnjuta en lat måndagskväll.

1 kommentar:

whatthefuckdotcom sa...

Hahaha, det gör du rätt i... Jag har heller aldrig ens närmat mej ett par sådana där fjollskor, man kan ju lika bra gå barfota!... Krigsstigen? ;) Nja, kanske lite ;)