torsdag, januari 01, 2009

Liten summa

Man kan inte förvänta sig någonting av ett nytt år. Visserligen kan man ju försöka styra upp det åt något håll, men oftast är det bara att gilla läget när det händer en massa saker som man inte kan påverka.

2008 började väl rätt skapligt för min del, men redan i februari började det rasa och det var bara att försöka hålla näsan över ytan.
Sen höll det i sig nästan hela året ut. 2008 blev det näst sämsta året i mitt liv och jag önskar det så långt från historieböckerna som det bara går.

De flesta positiva saker som hände under året hade faktiskt med jobbet att göra. Var ju lite skeptisk när jag fick erbjudandet att byta, men med facit i hand så blev det långt mycket bättre än jag hade kunnat tro.

Har gjort några nya bekantskaper under året och en del har kommit att betyda väldigt mycket för mig.

Årets stora sorg var när Fadern blev tvungen att ta bort sin hund Sakko, som i alla fall nästan blev 13 år. Sakko som kom till familjen samma vecka som Isak föddes. Han har ju liksom alltid funnits där, i alla fall för Isak.
Dock byttes sorgen snabbt till glädje då Fadern hämtade Iz bara 2 veckor senare. Detta lilla jehu som man bara inte kan låta bli att älska.

Nu ska jag i alla fall försöka styra upp det här året så gott jag kan och jag hoppas att inte livet har speciellt många käftsmällar kvar till mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

*Bamsekram*...i år är det din tur. Vet det....Gott nytt vännen/DP