söndag, januari 04, 2009

Minus tjugo grader


Ibland brukar jag använda uttrycket jag har legat och sovit hela dagen, men idag kan jag säga det och verkligen mena det.

Klockan 18.30 återvände Lakritsfantomen till jordelivet idag.

Gårdagens bjudning blev sammantaget ganska lyckad. Som vanligt var dock likheterna med ett Noréndrama slående. Lite tårar, osämja, smällande i dörrar, kärlek, vänskap, skratt, drinkar och skönsång.

Klockan ett tyckte vi det var en bra idé att bege oss ner till byns lokala. Det blev förvånade miner i baren när de som vanligt plockade upp en mellanöl till mig och jag vänligt, men bestämt deklarerade att här skulle det drickas sprit.

Vi drack sprit, lite mera sprit och sen plockade vi upp två lättlurade pojkar och gick hem för att efterfesta.


Upptäckte på hemvägen att Bigfoot hade varit ute och traskat. Tur att jag inte gick ensam.

Väl hemma blev det Singstar, matpaus och ännu mera Singstar. Sista gästen lämnade bygget halv sex på morgonen och jag har som sagt sovit hela dagen.

Som sagt en lyckad kväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra. Festa bort åldersnojan =)

Anonym sa...

haha Jävlar vad jag älskar ditt skrivande! :)

Joo fan jag blandar det ju med mjölk, en enda röra blir det men mättande! :) Förut åt jag med hallon och päron i haha.. Jävla gött med barn mat..

Anonym sa...

Oj oj! Detta låter onekligen som en riktig partyprinsessas dagbok! :D
I like it!
Man ska ha kul så länge man lever...och du gör precis det rätta. :)

Skönt att det gick bra oxå.
Sådana dagar/kvällar har annars en tendens att sluta i rent kaos.
:P