torsdag, januari 29, 2009

Gomorron

Har återigen vaknat före väckarklockan. Om det beror på att jag är morronpigg eller att jag däckade i soffan alldeles för tidigt igår får ni räkna ut själva.

Känner mig som ett vrak just nu. Trött så in i vassen och somnar så fort jag slår ner arslet. Jag vill ha vår NU! Igår var dock första dagen som jag noterade att det inte var becksvart ute när det var dags att åka från jobbet.

Fick ett psykbryt på Fadern igår igen. Jag var iväg och köpte nya gardiner, fixade gardinstänger, la ut en massa pengar och ska åka och fixa allt åt honom i morron, men trots detta så är det alltid nånting som inte är riktigt bra.

Herregud! Han har inte bytt gardiner i vardagsrummet på 9 år (ja, det är sant) så han borde bara tacka och ta emot istället för att hålla på och mästra med mig.

Det är även så att huset som Fadern bor i ska rivas så nu bävar jag för att han ska fråga om han får flytta hem till mig.

Närå, bara skoja...förhoppningsvis hittar väl hyresvärden ett annat boende, men det är inte lätt i den lilla byn som Fadern bor. Det dräller inte direkt av lägenheter så vi får väl se vart han tar vägen.
Personligen tror jag han skulle må bäst om han fick bo i en koja i skogen.

Nu ska jag fixa till en matlåda och sen bär det iväg till jobbet för invigning av nya kaffemaskinen.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: