tisdag, januari 13, 2009

Det var inte bara jag


Dagen idag har varit ett enda stort missförstånd.
Jag har inte förstått mina kunder och mina kunder har inte förstått mig, än mindre sig själva.
Jag har inte förstått vissa av mina arbetskamrater och dom har inte heller förstått mig.
Frustration är ordet.

Kommer hem och möts av en märklig doft, Boss deo-spray blandat med något bränt. Jag frågar sonen vad som hänt och han visar upp ett illrött ansikte och ser allmänt oförstående ut.

Sen rabblar han något osammanhängande om att han råkat sätta eld på nån grej i sitt rum och sprayat med deo för att få bort lukten.
Jag tar ett djupt andetag. Det var ju inte därför jag bytte ut Axe.

Bestämmer mig för att ta allvarssnacket senare. Packar upp matkassarna och säger till sonen att ta fram läxorna.
Han hävdar att jag fick dom igår, vilket inte stämmer, och så är bråket igång.
Av med TV och dator, vilket medför att sonen somnar klockan åtta.

Fixar mat och slösurfar. Upptäcker att jag för första gången på säkert 6 år, inte har något barn hemma i påsk.
Vips är vrakprisbiljett till Stockholm bokad och vissa planer redan smidda.

Misstänker att mitt Visakort slagit över på kredit nu. Men jag har ju hela 40 pund i plussilusskan så jag får väl ge mig iväg till grannbyn och växla in dom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Huu! Frustration är bara förnamnet för vad jag känner nu, gentemot mina kunder....
Jag tror bestämt att åldern börjar ta ut sin rätt och börjar förvandla mig till en gnällkärring.

Kul att dra till Sthlm en sväng. :)
Något speciellt i planeringen som ska ske...eller bara strosa runt?

Jo visst, chili måste förodlas, men sen när du har en planat så går den att "övervintra" om man placerar svalt. Något jag aldrig orkat försöka mig på dock.
:D